Om meg

Bildet mitt
Tønsberg, Vestfold, Norway
Heisan!! Jeg heter Lene og her deler jeg min hobby og kakeverden med dere. Hyggelig at du titter innom, liker besøk =) Legg gjerne igjen kommentarer og det du måtte føle for. Du finner meg også på facebook.

tirsdag 14. desember 2010

Sjokoladekarameller ca 14 stk


Dette er gjort på 30-40 minutter :-)



20 gram smør

1 dl kremfløte

0,5 dl mørk sirup

50 gram sukker

litt vaniljesukker

1 rad mørk kokesjokolade( 4 biter fra en 100 g dronning kokesjokolade)



- Bland alt i en kjele.

- La blandingen småkoke uten lokk ved middels varme.

- Rør i massen under kokingen.

- Den er ferdig når en dråpe som dryppes i kaldt vann kan rulles til en kule,ca 30 min.

- Hell i minikonfektformer

- Sett kaldt til avkjøling

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...