Om meg

Bildet mitt
Tønsberg, Vestfold, Norway
Heisan!! Jeg heter Lene og her deler jeg min hobby og kakeverden med dere. Hyggelig at du titter innom, liker besøk =) Legg gjerne igjen kommentarer og det du måtte føle for. Du finner meg også på facebook.

onsdag 25. mars 2009

Sjokolade ganache

200 g  sjokolade

50 g sukker

1 dl kremfløte

Finhakk og smelt sjokoladen. Kok opp fløte og sukker. Tilsett fløten i stråle i sjokoladen mens du rører forsiktig i sirkler med en skje/sleiv/slikkepott til du får en glatt skinnende røre. Ikke visp for fort for da kommer det luftbobler i glasuren. Bre glasuren over kaka.

7 kommentarer:

  1. Hei, lurer på hvilken kake en kan bruke denne sjokolade ganache til? og hvilken kake en kan bruke appelsinsmørkrem til?
    Og den siste er:melkesjokol.krem?!
    MVH Gunn Kari... Kjempefine kaker du har laget:):)

    SvarSlett
  2. Takk for det :-)
    Ganache kan du bruke i eller som overtrekk på alle kaker i grunn.
    Appelsinsmørkrem kan du også bruke på den kaken du vil,f.eks sjokoladekake eller sukkerbunn.
    Det blir smak og behag egentlig.
    Melkesjokoladekremen...hva lurte du på?Kan brukes der du vil den også.

    SvarSlett
  3. Takk for svar:) Ja, lurte på hvor jeg kunne bruke den sjokol.kremen henn ja:)

    SvarSlett
  4. hvor stor kake ca er denne porsjonen til?

    SvarSlett
  5. en vanlig 25 cm form ++ tenker jeg.

    SvarSlett
  6. Ja, det er alltid kremfløte i kaker ;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...