Om meg

Bildet mitt
Tønsberg, Vestfold, Norway
Heisan!! Jeg heter Lene og her deler jeg min hobby og kakeverden med dere. Hyggelig at du titter innom, liker besøk =) Legg gjerne igjen kommentarer og det du måtte føle for. Du finner meg også på facebook.

søndag 24. oktober 2010

Karamellkake

Ingredienser:

3 egg

6 dl sukker

6 ss karamellsaus (f.eks Freia karamelltopping)

8 dl hvetemel

3 ts bakepulver

3 ts vaniljesukker

225 g smør

3 dl melk


Glasur:

100 g smør

3 ss kokende vann

3 ts karamellsaus

3 ts vaniljesukker

300 g melis



-Pisk egg og sukker til eggedosis.
-Bland karamellsausen i eggedosisen.
-Smelt smøret,bland den kalde melken i smøret sånn at det blir lunkent.
-Sikt hvetemel,bakepulver og vaniljesukker.
-Ha smør/melken og det tørre vekselvis i eggedosisen og rør til du har en jevn røre.

-Hell røren i en stor, bakepapir kledt langpanne.
-Stek kaken midt i ovnen på 180 grader i ca 30 minutter.
-Avkjøl kaken og hvelv kaken ut på rist og fjern bakepapiret.


Dette gjør du med glasuren:

-Smelt smøret i en liten panne.
-Rør så inn karamellsaus.
-Bland til slutt i melis og vaniljesukker.

-La glasuren stå i kjøleskapet til den har passe smørekonsistens.
-Ha den på kaken og la den stå i romtemperatur til glasuren har stivnet litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...