Om meg

Bildet mitt
Tønsberg, Vestfold, Norway
Heisan!! Jeg heter Lene og her deler jeg min hobby og kakeverden med dere. Hyggelig at du titter innom, liker besøk =) Legg gjerne igjen kommentarer og det du måtte føle for. Du finner meg også på facebook.

fredag 13. mars 2009

Amerikansk smørkrem

1 barnekopp(ca 2 dl) sukker
1/2(ca 1 dl) kopp vann
3 ss sirup....smeltes i kjele

3 egg og litt salt piskes stivt.
500 g terninger av smør has oppi.

Fremgangsmåte

Sukkerblandingen må avkjøles og piskes sakte inn i eggedosisen.
Så tilsetter du smør litt og litt. Og pisker det skikkelig godt opp.

Ved å tilsette kakao får du en kjempegod sjokoladesmørkrem.

9 kommentarer:

  1. Bruker du denne som fyll,eller bare som "lim" under fondant og marsipan?
    Digger bloggen din. Har gitt meg inspirasjon til å starte selv. :D

    SvarSlett
  2. Takk!
    Den kan brukes til fyll og trekk.Det blir jo som en smørkrem du bruker på ei sjokoladekake som vanlig,bare at jeg legger lokk over også.Blir rimelig tørt uten ;-)Legger aldri lokk rett på en kakebunn.

    SvarSlett
  3. Prøvde den nå, med sjokolade. Veldig fin oppskrift. Var redd det skulle bli for lite, for det var en stor kake, men ingen fare. hehe. Men skal man bruke et ganske tynt lag under lokket eller? Jeg brukte det nå, og følte at det ble klumpete og sånt.
    Nå var det forsåvidt min aller første kake, og det var litt dumt at meg å starte med en kake på 60 cm, og 60 cm lang fondant var vanskelig. skal jeg la smørkremen tørke først??

    SvarSlett
  4. Jeg bruker bare et tynt lag under lokket.
    Hadde nok vært lurt å starte med en liten kake ja ;-)Enklere det :-)

    SvarSlett
  5. Hei lurer bare på når du skal ha fyll i kaken om du bruker to kakebunner eller skjærer du en i to? :)

    SvarSlett
  6. Deler den i tre, og fyller den med to lag fyll.

    SvarSlett
  7. Okei tusen takk for svar! :)

    SvarSlett
  8. heisann:) hvordan lager du svart smørekrem?har problemer med å få den helt sort

    SvarSlett
  9. Har aldri laget den sort. Bruker denne kun med kakao;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...