Om meg

Bildet mitt
Tønsberg, Vestfold, Norway
Heisan!! Jeg heter Lene og her deler jeg min hobby og kakeverden med dere. Hyggelig at du titter innom, liker besøk =) Legg gjerne igjen kommentarer og det du måtte føle for. Du finner meg også på facebook.

tirsdag 24. november 2009

Oreokake 2

Bunn:
Ca. 400 g Oreo Cookies
100 g smeltet smør
2 pk Phildelphia
3,5 dl melis
ca 3,5 dl fløte som piskes til krem med 5 ss sukker


Mousse:
250 gram Melkesjokolade
-smeltes i vannbad, avkjøles
1 egg + 2 ss sukker
-piskes til eggedosis
3 dl kremfløte
-piskes til krem
Bland så eggedosis og krem sammen, deretter ha i godt avkjølt sjokolade i en tynn stråle og bland godt sammen.
eller bruk en pose toro ferdig mousseblanding

*1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter,
*sett til side
*Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til små biter.
*Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form.
*Bruk en 24 cm rund form,kun ringen, rett på fatet.


*Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse.
*Mix krem med sukker.
*Bland sammen alt.
*Smør halvparten av massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side.
*Sett i kjøleskap 30 minutter.

*Lag moussen.
*Rør inn de siste kakebitene i moussen.
*Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time.
*Legg et lag med resten av kremen på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus!

*La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser! "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...